Spring naar inhoud

Je zit nu achter je computer. Je kijkt naar het scherm. Hoe lang zit je er al? Best kans dat het alweer te lang is. Heb je al vermoeide ogen? En hoe gaat dat op school? Met het steeds meer digitaal werken, zitten de leerlingen steeds langer achter de computer. Hun ogen lijden onder het vele staren naar het scherm. Wat kun je doen om te voorkomen dat ze 'vierkante ogen' krijgen? ...lees verder "Veilig achter je scherm"

Om de meerwaarde van Momento vinden, is het voor mij alleen mogelijk om een vergelijking met de Resultatenmonitor van Malmberg te maken. Ik zal deze vergelijking maken met rekenen als voorbeeld. ...lees verder "Momento versus de Resultatenmonitor"

Ik twijfelde of ik hierover iets zou moeten schrijven, maar uiteindelijk denk ik van wel. Van dit bericht kunnen anderen wat leren, hoop ik. Het gaat over het invoeren van laptops bij mij op school. En zoals de titel al doet vermoeden, kostte dat behoorlijk wat moeite. Maar uiteindelijk hebben we nu ook wel iets goeds voor elkaar, denk ik. ...lees verder "De aanhouder wint"

Tijdens de les gaan de leerlingen aan de slag met verwerking van de lesstof achter hun laptop of tablet. Als leerkracht maak ik gebruik van de beschikbare software om te monitoren hoe de leerlingen het doen. Nu is er Momento.
In mijn eerste bericht over Momento stelde ik vraag: 'Wat levert het de leerling en leerkracht daadwerkelijk op?'
Ook schreef ik: 'Ik heb het nog niet gebruikt, maar ik zal het aankomende maand eens proberen'. Na een week zijn dit mijn eerste bevindingen. ...lees verder "Momento, mijn bevindingen na een week"