Spring naar inhoud

Ondertussen maak ik alweer een paar jaar deel uit van de medezeggenschapsraad. Als voorzitter/secretaris leid ik de vergaderingen en nu kwam het punt 'medezeggenschapsraad promoten' op de agenda. Om hieraan tegemoet te komen, heb ik een infographic ontworpen.  ...lees verder "Een infographic voor de medezeggenschapsraad"

Iedere maandag ben ik vrij van mijn groep voor ICT. Dat is de tijd die ik heb om mijn taak als ICT-coördinator uit te voeren. Maar ICT beperkt zich niet alleen tot de maandag. ICT gaat de hele week door. Een collega kan op dinsdagochtend een vervelend ICT-probleem hebben, zoals een digibord dat niet werkt. Ik kan dan niet zeggen: "Dat zie ik maandag wel weer."
Maar wat doe ik dan wel en waar ligt de grens? Ik heb een groep met leerlingen van dinsdag t/m vrijdag en zij mogen niet lijden onder mijn ICT-taken. Hoe organiseer ik mijn werk? Een paar tips. ...lees verder "Hoe plan ik mijn ICT-bezigheden?"

Emotiocons worden tegenwoordig heel veel gebruikt. 😀 Tijdens het mobiel appen voeg je ze waarschijnlijk al (bijna) zonder na te denken toe. Ook in steeds meer (online) applicaties kun je ze naar hartenlust gebruiken. Alleen Microsoft Office is nog steeds schaars uitgerust. ☹
In deze video leg ik uit hoe je toch gebruik kunt maken van emoticons tijdens het schrijven van bijvoorbeeld een brief of e-mail. 👍

Naar aanleiding van mijn vorig bericht 'veilig achter je scherm', heb ik een korte video gemaakt over het instellen van de nachtlamp van Windows 10. Behalve veilig achter je scherm zitten, kun je na het bekijken van deze video nu ook ontspannen je bed instappen. 😁

1

Je zit nu achter je computer. Je kijkt naar het scherm. Hoe lang zit je er al? Best kans dat het alweer te lang is. Heb je al vermoeide ogen? En hoe gaat dat op school? Met het steeds meer digitaal werken, zitten de leerlingen steeds langer achter de computer. Hun ogen lijden onder het vele staren naar het scherm. Wat kun je doen om te voorkomen dat ze 'vierkante ogen' krijgen? ...lees verder "Veilig achter je scherm"